Hormonaalne tasakaal

Naised mõõdavad oma hormonaalset tasakaalu tihti mentsuraaltsükli järgi. Minu päevad olid algusest peale pigem ebaregulaarsed, ebamugavad, valulikud ning põhjustasid üldse palju ebamugavust nii füüsilises kui emotsionaalses plaanis. Naistearst soovitas mul üsna varakult hakata võtma beebipille ning neid ma võtsin järgemööda umbes kümme aastat. Siis tekkis mul soov saada last. Lõpetasin pillide võtmise ära, aga päevi ei alanud. Ei alanud üle aasta aja. Käisin naistearsti juures ja ta tegi kindlaks, et mul on polütsüstiliste munasarjade sündroom. Tuleb välja, et see on üks levinumaid hormonaalseid häired viljakas eas naistel. Arstid ei osanud päris täpselt öelda, et miks see häire mul tekkis või kuidas seda ära võtta. Öeldi, et pigem on see eluaegne värk. Ainus, mida mulle soovitati, oli alustada järjekordset hormonaalravi, et tekiks võimalus rasestuda. Arstide suureks üllatuseks ma keeldusin meditsiinilisest ravist viisakalt ning otsustasin järjekordse välise sekkumise asemel hoopis ise hormonaalse tasakaalu üles leida.

Olin selleks ajaks juba paar aastat joogat praktiseerinud ning uskusin sellesse, et mul on võime oma keha terveks teha. Mõne lihtsama füüsilise puudusega oli see juba õnnestunud. Andsin endale aru, et see teekond võib olla väljakutsuvam ning nõuab palju pühendumist, aga soov saada oma terve kehaga terve laps oli minu kütus. Nii siis algaski minu teadlik teekond hormonaalse tasakaalu suunas.

Olen ütlemata tänulik oma abikaasala, kes mind sellel teekonnal toetas ning mõistis. Ta abiellus minuga teadmises, et me ei pruugi kunagi lapsi saada. Ta ei sundinud mind minema meditsiinilist teed ning uskus, et ühel või teisel moel läheb kõik väga hästi.

Alustasin igapäevast joogapraktikat, tõesti pühendunult ning paar korda nädalas üle tunni aja korraga. Muutsin oma niigi tervislikku dieeti veelgi terviklikumaks ning loomulikumaks. Sättisin paika oma unetsükli, käisin palju looduses, vähendasin oluliselt ekraaniaega ning lugesin mind hingeliselt toetavaid raamatuid. Üsna pea algasid mu päevad. Need olid alguses siiski ebaregulaarsed, aga ilmselge märk, et midagi hakkab paremaks muutuma. Sain indu juurde jätkata samal kursil. Umbes aasta aega enne oma esimese lapse, poja Pärdi sündi, osalesin ühel intensiivsel joogakursusel, kus õppisin minu füüsilist ja hingelist stabiilsust toetavaid hingamistehnikaid. Seadsin lisaks füüsilistele harjutustele sisse ka regulaarse hingamisharjutuste praktika. Ja väga vähe aega pärast seda muutusid mu päevad regulaarseks. Vähe sellest, need muutusid sünkroonseks kuutsükliga. Teadsin, et olen teinud midagi väga hästi. Lisan, et hormonaalse tasakaalu taastumisega paranes oluliselt minu füüsiline tervis üldises plaanis ning emotsionaalselt tundsin ennast samuti suurepäraselt. Tundsin, et olen täiuslikule tasakaalule palju lähemale jõudnud.

Üsna varsti pärast seda jäingi rasedaks ning kuigi arstid kartsid minu varasema polütsüstiliste munasarjade diagnoosi pärast rasedusaegseid komplikatsioone, oli minu rasedus täiuslik. Tundsin ennast nii füüsiliselt kui emotsionaalselt väga hästi ning sünnitasin imelisel moel oma esimese lapse sünnihindega 10/10. Pärast rasedust tehtud ultraheli näitas, et mingitest tsüstidest munasarjades pole enam jälgegi. Nüüdseks olen kahe lapse ema. Ka teine rasedus ja sünnitus kulgesid hästi ning hormonaalne tasakaal on siiani päris hea. Nüüdseks olen oma dieeti pisut muutnud leebemaks, kuid võrreldes keskmise inimesega on see siiski üsna range. Olen jätkanud igapäevaste füüsiliste joogaharjutuste ning hingamisharjutustega ja lisanud igapäevase meditatsiooni. Lisaks hormonaalsele tasakaalule on minu immuunsüsteem suhteliselt tugev, ma pole aastaid haige olnud. Isegi mitte nohus. Ja positiivseid külgi selle tasakaalu juures on veel kõvasti rohkem.

Minu pingutuse tulemused rõõmustavad mind iga päev – minu kaks imetoredat last, kes sündisid just nii imelised tänu minu otsustele võtta oma elu ja tervise eest vastutus.

Kogu eelnev näitab, et kui päriselt võtta eesmärgiks saavutada füüsiline tervis ja emotsionaalne heaolu, siis see on võimalik. Aga see ei juhtu niisama. Ükski teine inimene ei saa seda sinu eest ära teha. See nõuab pühendumist ja valmisolekut oma mugavat elustiili muuta. Ja jääda oma otsusele kindlaks, isegi, kui see võtab aastaid. Ja ega see tasakaal pärast niisama ei püsi. See on eluaegne töö, mille tulemuseks on füüsiline ja emotsionaalne heaolu. Midagi, mida niisama lihtsalt paraku ei saa. Midagi imelist, mille nimel tegelikult pole ükski pingutus liiast. Elukvaliteedi tõus on lihtsalt tohutu.

Minu päevad taastusid pärast esimese lapse imetamisega lõpetamist endises hea rütmis ning igasugused kaebused päevade ajal olin õnneks ikka kadunud või tõesti minimaalsed. Praegu ma imetan oma teist last, mistõttu naudin veel päevadevaba aega. Samas loodan, et hormonaalne tasakaal on endiselt paigas ning midagi hirmsat pole seoses menstruatsiooniga karta. Igatahes annan iga päev endiselt oma parima, et hoida keha terve, meel rahulik ning süda õnnelik. Teadvustan, et ainult mina ise vastutan oma keha eest ning minu valikud kujundavad tasakaalu mu elus. Et elada harmoonilist elu, selleks tuleb teha tasakaalukastavaid valikuid. Iga päev uuesti. Selleks tuleb ise võtta vastutus oma elu eest.

Tasakaalus keha ja hing võimaldavad elada täiel rinnal ning nautida igat rolli, mille ma endale elus valin.

Kutsun ka Sind suurema tasakaalu poole, järgmine algajate online/järelvaadatav joogatund pühendub just hormonaalsele tasakaalule. Luban kuhjaga tasakaalu poole juhatavaid harjutusi ka igal järgneval nädalal!

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s