Beebiootuse aeg ja jooga

Hetk, kui naine saab teada, et tema sees kasvab uus elu, jääb enamasti igaveseks meelde. Sellel hetkel muutub midagi elus, väga sügavalt. Eriti, kui tegemist on esimese rasedusega. Kuid ka iga järgnev rasedus on täiesti uutmoodi kogemus ja täiesti uue elu loomine. Iga rasedus on isemoodi, nii nagu ka iga ema ja iga laps. Keha muutub, meeleolu võib muutuda ja kindlasti muutub see, kuidas me elu enda ümber kogeme. Need hästi paljud muutused ja uudsused võivad põhjustada tasakaalutust nii kehas kui hinges. Siin tulebki appi jooga, mille üks peamisi eesmärke ongi tasakaalu loomine ja hoidmine kõigi elu muutuste keskel.

Mitmed tuhanded naised üle kogu maailma toetavad oma keha ja hinge raseduse ajal just joogapraktikate abil. Ka siis, kui nad varem joogast midagi ei teadnud. Niiet beebiootajate jooga tund ei eelda absoluutset mingit varasemat kogemust joogas.

Ka mina olen mõlema oma raseduse ajal leidnud joogast tohutult tuge. Kuigi olin juba enne oma esimese lapse ootust mitu aastat joogaga tuttav, avas just beebiootuse aeg mulle jooga pehmema ja naiselikuma külje. Ja andis tohutult häid tööriistu sünnituseks valmistumiseks.

Oodates oma esimest last, poeg Pärti, olin tänu varasemale joogakogemusele juba oma kehaga heas kontaktis ning tajusin, mida ja kuidas teha, et nii mul kui lapsel oleks võimalikult hea olla. Tajudes oma muutuva keha vajadusi kohandasin paljusid varem kasutusel olnud asendeid ning osa asendasin hoopis uutega. Lõin enda jaoks rutiinse kava, mida igal hommikul tegin, sest rutiin annab teatava turvatunde. Lisaks sellele kasutasin veel erinevaid asendeid ja liikumisi, mida parasjagu tundsin vajavat. Hingamisharjutused ja keskendumispraktikad jäid üsna samaks, mis enne rasedust. Need sobisid endiselt. Samas lisasin juurde õrnemaid ja pehmemaid meeleharjutusi, mis minu olemusega tollel ajal paremini sobisid. Täpselt sama tegin ka oodates oma teist last, Emmat.

Kuigi külastasin esimese raseduse ajal ka ühte rasedate jooga tundi, ei leidnud ma sealt seda, mida ootasin. Teadsin, et beebit ootav naine saab siiski teha teatavaid joogaasendeid, kui neid natuke varieerida ning teadsin, et beebit ootav naine vajab teatavaid praktikaid oma keha ja beebiga kontaktki hoidmiseks ning meele rahustamiseks. Niisiis käisin mõlema raseduse ajal iseenda juures rasedate joogas :). Sealt sain põhilise kogemuse, mida jagan ka rasedate jooga tunnis. Nüüdseks olen osalenud ka spetsiaalsel rasedate jooga õpetaja kursusel, kust olen saanud uusi nippe ja ka kinnitust, et oma keha kuulates tegin ma tegelikult täpselt õigeid harjutusi. Jälgisin endiselt klassikalist joogat, lihtsalt kohendasin selle beebiootajale sobivaks.

Olenemata sellest, kas naine on enne rasedust joogaga kokku puutunud või mitte, leiab ta rasedate jooga tunnist enda jaoks palju kasulikku. Samuti on olemas erinevad variatsioonid, mida siis vastavalt enda tasemele ning hetkeolukorrale saab valida. Isegi, kui jooga tundub midagi keerulist, tasub ikkagi proovida. Minu kogemus ütleb, et kõik naised, kes ennast joogale usaldavad, saavad toetust väga mitmel tasandil.

Soovi korral saab Aie jooga beebiootaja tundi teha kaasa ka kodus või lihtsalt tunni salvestust hiljem järele vaadata. Kasvõi mõnda osa uuesti läbi teha.

Aga milleks ikkagi rasedana joogat praktiseerida?

Kõige olulisem eesmärk on luua ja hoida kontakti oma kehaga ning erinevate muutustega, mis raseduse ajal aset leiavad. Olles oma kehaga heas kontaktis, kulgevad rasedus ja sünnitus palju kergemalt, sest õpime oma keha kuulama ja usaldama. Usaldus, turvatunne ja kindlus endas ja oma kehas on eelduseks nii turvalisele sünnitusele kui kõigele, mis järgneb pärast sünnitust. Jooga praktiseerimine raseduse ajal tagab suurema tõenäosusega loomuliku sünnituse.

Aie jooga tundides on suur rõhk hingamisel, lõdvestusel ja meditatsioonil, mis kõik tagavad hingerahu. Kui närvisüsteem on tasakalus ja meel rahulik, on paremad nii seedimine kui uni. Need kaks tagavad jälle muude keha süsteemide hea toimimise. Ja loomulikult on parem ka üldine meeleolu ning meeleolu kõikumised vähenevad. Oma meele juhtimine ning rahustamine kuluvad väga ära nii sünnitusel kui kogu emaduse jooksul.

Joogatunnis õpime erinevaid asendeid, mis soodustavad vaagnapõhja lihaste elastsust ja aitavad seeläbi valmistada ette sujuvaks sünnituseks. Harmoonilist sünnitust toetavad ka omandatavad hingamisharjutused, meditatsioonid ja lõdvestuspraktikad.

Joogaasendid parandavad ka keha verevarustust, lihastoonust, tasakaalu, rühti ja üldist füüsilist enesetunnet ning ennetavad kõiksugu raseduse ajal tekkida võivaid vaegusi. Tõesti, peaaegu igale valule või ebamugavusele on joogas vasturohi.

Läbi ema rahunemise ja emotsionaalse stabiilsuse paraneb veelgi side kasvava lapsega ning lapse turvatunne kõhus. Laps tunneb ennast armastatuna ja oodatuna ning see tunne moodustab talle olulise vundamendi kogu eesootavaks eluks.

Joogatunnis saad küsida küsimusi, jagada kogemusi ning kogeda toetust.

Beebiootaja jooga on ema tervise, emotsionaalse heaolu ning rahuliku meele toetuseks. Samuti on jooga ka kasavava beebi jaoks. Mingil tasandil temas jääb kogu see joogatundides saadud kogemus igaveseks alles. Ja kõik joogatunnis saadud nipid saab valmistuv ema võtta kasutusele ka pärast sünnitust, et kogu elumuutuse keskel jääda võimalikult kindlaks, rahulikuks ja armastavaks.

Õnnelik ema loob õnne kogu oma pere jaoks

Tagasiside osalejatelt ütleb, et Aie jooga tõesti teeb õnnelikumaks nii keha kui hinge!

Tule ka tundi, registreeru siin!

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s