Õnnestav Jooga

Tänapäeval mõistetakse jooga all eelkõige keha-meele treeningut, mis sisaldab kehaasendeid, hingamistehnikaid ja meditatsiooni. Erinevates koolkonadedes pisut erineval kujul. Kes on joogas käinud, teab isegi, et pärast tundi on palju parem enesetunne. Need, kes praktiseerinud kauem, on ilmselt tajunud selle imelise keha-meelepraktika positiivsete muutuste esinemist füüsiliselt ja vaimselt ning seeläbi tunnetanud jooga kasulikku mõju kogu oma elule.

Seda keha-meele treeningut on lisaks jooga praktiseerijatele nüüdseks juba uurinud ka mitmed teadlased. Rohkete uuringute põhjal on tehtud kindlaks, et jooga leevendab kroonilisi valusid ja haiguseid. Abi saab astma, diabeedi, südamehaiguste, ajuhaiguste ja paljude muude raskete haiguste sümptomite leevendamisel ning haiguse tagasi pööramisel. Lisaks parandab jooga inimese vaimset tervist ning on abiks mitmete tänapäeval üsna sageli esinevate meeleolu häirete ennetamisel või tervendamisel. Olgu see stress, depressioon, ärevus, sundkäitumine või mõni muu vaimne probleem, jooga aitab vaikselt sümptomeid vähendada ning tasapisi terveneda. Tervis ise on juba suur Õnn.

Üks jooga kasuliku mõju põhjuseid on paljude uurimuste põhjal selle mõju uitnärvile (vagus nerve). Uitnärv ühendab omavahel aju ehk meelt ning keha ja selle erinevaid oraganeid. Uitnärv on seotud parasümpaatilise närvisüsteemiga ehk selle osaga meie närvisüsteemist, mis aitab rahuneda, lõdvestuda, harmoniseeruda, terveneda. Uitnärvi seostatakse ka inimese võimega olla hooliv, armastav ja hell. Seega on uitnärvi mõjutamine üks põhjuseid, miks jooga tekitab tugevat heaolu tunnet. Uitnärvi hea toimimine vähendab negatiivseid emotsioone ning aitab olla parem versioon iseendast. Treenides oma uitnärvi tunneme sügavamat harmooniat oma keha ja meele vahel ning treenime ennast olema õnnelikumad.

Joogapraktikad sisaldavad erinevaid asendeid, mis kõik tekitavad isemoodi mõjutuse nii kehale kui ka meelele. Joogatajad teavad, et joogaasendisse süvenedes ning lastes selle mõjul ilmneda, kogeme erinevate joogapooside sügavamat mõju. Ja see mõju on tõesti eriilmeline. Ka teadlased on uurinud joogapooside mõjusid. On olemas asendid, mis tekitavad meis rohkem enesekindlust, iseendaga rahulolu ja seeläbi aitavad ennast paremini tunda. On olemas asendid, mis aitavad rohkem lõõgastuda, puhata, tasakaalustuda. Igal asendil on oma nüanss ning selle füüsiline ja psühholoogiline mõju annavad selle asendi kaudu meile erinevaid kogemusi ja omadusi.

Seades ritta õiged asendid ning kombineerides neid just sobivate hingamisharjustuste ning meelepraktikatega, sünnib terviklik joogatund, millel oma eriline mõju. Seda teab nii joogataja kui tänapäeva teadus. Seega saab jooga mõjul muuta ennast tervemaks ja õnnelikumaks, enesekindlamaks, tugevamaks, tasakaalukamaks.

Lisaks on joogas olemas see miski, mida pole võimalik teaduslikult uurida. Seda saab ainult kogeda ehk uurida läbi jooga. Olles tõeliselt joogas läbi õigete praktikate jõuame me sügavale särasse ja heaolusse, sellise Õnne juurde, mida ükski sõna ei suuda kirjeldada. Ja see ravib, tervendab, toetab, harmoniseerib ning õnnestab. See on põhjus, miks need, kes jooga enda jaoks tõeliselt leiavad, sellest kunagi ei lahku. Ja selle Õnne seest leiame teed ja võimalused, mis teevad jooga tegelikult millekski palju enamaks, kui lihtsalt keha-meele treeninguks. Nende teedeni jõudmiseks peame esmalt jõudma Õnneni.

Leave a Reply